Review: Dear Fashion Diary (met winactie)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Modeliefhebbers opgelet! Dit te gekke boek, dat bol staat van de fashion, kan jij echt niet missen. “Dear Fashion Diary” is het eerste boek van Emmi Ojala en Laura de Jong. Het is een hip, fris en vernieuwend ‘doe-boek’ dat je helemaal naar je eigen hand kan zetten. Maar, waar gaat het dan over? Over mode. Over jouw persoonlijke stijl, over waar jij inspiratie vandaan haalt, over je modeflaters- en successen. Het is een geïllustreerd dagboek vol met opdrachten, waarmee je inspirerende outfits documenteert en je eigen smaak ontdekt. Dit DIY-boek kun je vullen met tekeningen, notities en collages en daarmee wordt het jouw persoonlijke offline fashion blog. Nou, hoe tof is dat? En dan heb je nog niet eens gezien hoe het boek eruit ziet. Komt ie:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dit boek helpt je onder andere om je te leren ontdekken wat je persoonlijke stijl is en hoe je creatiever met mode kan omgaan. Het boek zet je aan het werk met kleurpotloden en gekleurde pennen, maar geeft je ook veel nuttige tips om eens rustig door te lezen. Wat wij in het bijzonder erg leuk vinden is dat er aandacht wordt besteed aan onderwerpen als stoppen met shoppen, zuinig met kleding omgaan en eerlijke mode. “Be trendy, nog spendy.” Je snapt dat dit je Groene Meisjes erg aanspreekt en we hopen dat dat bij jullie ook het geval is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Handige DIY’s!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En How-To’s, zoals: je eigen swapparty organiseren!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dear Fashion Diary is een leuk boek om zelf te hebben, maar ook om cadeau te geven. Ik zie het wel voor me: een vriendin roept vertwijfeld dat ze niks leuks in haar kast heeft hangen en jij geeft haar dit boek cadeau. Na het uitvoeren van een paar opdrachten kijkt ze waarschijnlijk weer heel anders naar haar kledingkast. Of jullie organiseren een kledingruilfeestje, want ook daarvoor vind je tips in dit boek. Kortom: je kon jezelf én anderen wel eens heel blij maken en helpen met Dear Fashion Diary!

Winactie (let op! De winactie is inmiddels gesloten. De winnaars hebben een e-mail van ons ontvangen!)

Wij hopen 3 van onze lezers erg blij te gaan maken met dit boek! Om kans te maken op 1 van de 3 exemplaren vragen we je om de volgende vraag te beantwoorden:‘Wat zou jij graag willen leren van Dear Fashion Diary op het gebied van mode en je eigen stijl?’ Ook stellen we het erg op prijs als je wilt helpen om deze winactie via Facebook en Twitter te verspreiden!

Niet gewonnen, maar wil je Dear Fashion Diary toch heel graag hebben? Snappen we! Je kan het boek voor €12,90 (goede prijs!) bestellen via deze link. Je komt nu op de site van de uitgeverij van het boek terecht en hier kan je het boek in de shop vinden.

Wij zijn heel benieuwd naar jullie antwoorden op de vragen, maar natuurlijk ook naar wat jullie van dit boek denken! We lezen het heel graag hieronder bij de comments.

Liefs,
Merel&Jamie

Deel deze post op: [pinit]

Geschreven door: Merel

44 gedachten over “Review: Dear Fashion Diary (met winactie)

1. Toch nog ergens goed voor dat ik al om 5 uur wakker werd van een miauwende kat voor de deur die naar binnen wilde en een zoon met een opengekrabde muggenbult ;-)
    Zo kan ik als eerste reageren op jullie actie.
    Waarom ik wil winnen?
    Hoe maak je van een “meisje” met hippie voorliefde, een grungy achtergrond en een voorliefde voor rood, jurkjes en prints in “……..naam” Een min of meer stijlvolle vrouw. Kortom: hulp is wel nodig. Dit boek komt dus op het juiste moment ( als het komt….)

2. Waarom ik dit boek zou willen winnen? Ik heb kleding genoeg, echt zat, maar ik ben er niet goed in ze op een leuke manier te combineren. En omdat ik dat probleem altijd op probeer te lossen met meer kleding te kopen (wat natuurlijk totaal niet à la groene meisjes is {en m’n portemonnee is er ook niet blij mee}), heb ik hulp nodig, hulp om niet meer iets nieuws te kopen (wat vervolgens weer achter in de kast beland), maar meer te combineren en zelf leuke dingen te verzinnen om oude kleding een nieuw leven te geven. Dit boek zal dus zeker optimaal benut worden als ik hem win.

3. Wat een cool boek! Ik ben zelf dus niet zo goed in fashion.. Ik denk dat dit boek mij creatiever om kan leren gaan met de kledingstukken die ik al heb, qua combineren of veranderen. Of dat dit boek mij meer dingen leert durven dragen. Ik vind zoveel kledingstukken leuk, maar dan durf ik ze niet te kopen of weet ik ze niet te combineren. Daardoor is mijn stijl toch wat saai. Net als dat jullie leggings met drukke print dragen of aparte truien en dat het dan te gek staat! Dat wil ik ook!

4. Dit lijkt me een perfect boek voor een probleem waar ik al heel lang mee zit, namelijk niet weten wat mijn persoonlijke stijl is. Ik denk daarom dat dit boek mij kan leren wat mijn persoonlijke stijl is en eens een keer meer uit m’n comfort zone te gaan door kleding in de rekjes te pakken die ik normaal nooit pak. Het afleren dat ik niet eens teruggrijp naar ‘basic’ kleding, omdat ik het andere niet leuk vind (niet eens geprobeerd) of niet durf te dragen. Na jaren als “alto” (ik noem het liever niet zo, maar iedereen weet dan eerder wat ik bedoel) gekleed te zijn geweest en altijd gekke kleding droeg, ben ik dat kwijtgeraakt en omgeslagen naar saai. Ik wil de “inner alto” weer terugvinden en daar kan dat boek me goed bij helpen!

5. Wat een leuke actie! Waarom ik hem graag zou winnen. Ik ben momenteel heel erg zoekende met wat ik elke dag aan wil doen en kan doen. Ik heb veel spullen geleend van anderen die mij kunnen passen. Ik ben nl mama van een dochter geworden 3 maanden geleden, door mijn bekkeninstabiliteit ben ik sinds kort wee r hele kleine wandelingen aant maken. Ondanks mijn gezonde levensstijl is afvallen zonder beweging erg lastig. En ik ben veel aangekomen omdat ik tijdens de zwangerschap eerder thuis zat omdat ik niet kon bewegen. Als echte sportvrouw (gaf voor de zwangerschap 8 a10 uur groepslessen in een fitnessclub) is dit soms frustrerend. Ik heb nu veel leuke dingen te leen en nog wat kleren die ik van vroeger had. Maar het wordt tijd dat ik niet elke dag uiteindelijk weer begin met een zwarte broek en een shirtje. Omdat dat veilig voelt! En een gehele nieuwe garderobe aanschaffen wil ik niet.

6. Super leuke winactie!!!
    Ik wil geen miskopen meer….! Ik heb dat helaas zo vaak gehad.
    Dus dat zou ik graag willen leren. Of dat ik met mijn miskopen nog iets leuks kan doen.
    Ik deel het op Facebook. Twitter heb ik niet…

7. goedemorgen green ladies! wat een superboek,dat kan ik wel gebruiken. ben enorm afgevallen..dus kan wel een nieuwe look gebruiken!;-)

8. Wat een gaaf boek!! Ik zou het heel goed kunnen gebruiken omdat ik zoveel verschillende stijlen heb! Hoe kan ik dit combineren? Ik heb erg veel kleding en schoenen. Het ligt aan de dag en m’n humeur waar ik voor kies! Hopelijk met wat hulp van dit boek, gaat dit wat makkelijker!:)
    Leuke actie!

9. Prachtig…… ik hou mijn hele leven al van fashion en zou dit heel goed kunnen gebruiken omdat ik vele kilo’s ben afgevallen en een moeilijke tijd heb omdat er vele vrienden van me ziek zijn en ik wel een oppepper kan gebruiken omdat ik nu niet goed weet wat ik dragen kan en wat me mooi staat! Ik wil mijn kleding weggeven wat ik niet meer pas en nieuwe aanschaffen daarbij zou dit boek me goed kunnen helpen! ;-)

10. Mooi boek! Ik zou graag willen leren hoe ik me wat volwassener moet kleden; op de middelbare school liep ik vaak rond met bloemige sweaters en vestjes, maar die kunnen nu ik al 3 jaar studeer niet echt meer. Ik ben er een beetje in blijven hangen, zegmaar. Daarbij ga ik volgend jaar ook stage lopen, dus dan ik zal ik wel een wat volwassener kledingstijl moeten hebben.

11. Dag Groene Meisjes!

Waarom ik dit boekje graag zou winnen?
    Omdat ik er gewoon heel nieuwsgierig naar ben en het me helemaal ‘mij’ lijkt te zijn..

Als ik zo de review lees,het zou met mijn hulp geschreven kunnen zijn… :)
    Met een héél krap budgetje (schuldbemiddeling) heb ik toch een heel mooie en originele garderobe en dat is helemaal niet moeilijk idd…
    Leve mn favoriete spullenhulp-adresjes!
    Ik kan zelfs nog vriendinnen en collega’s af en toe verwennen met mn customize-ideetjes,ik zie overal altijd een ‘hermaak’-idee in.
    Een hobby die tegelijk besparend werkt dus…
    én andere mensen kan blij maken.
    Het laatste was ik deed was van een retro bloesje en dito kimono een sjaal maken,het resultaat lijkt wel patchwork-of collage achtig,daar ik de bloes helemaal moest euh…’ontmantelen’ om het in passende termen uit te drukken.Ze ziet er nog de manchetjes en het kraagstukje in zitten :)

Eigenlijk hoort het boek naar iemand anders te gaan *bloos*
    Maar ik speelde al met het idee er zelf eentje te gaan schrijven.
    Mn ideetjes en opvattingen te delen met de wereld..
    Moet dus echt wel origineel zijn en niet iets doen wat al bestaat…

*****Reccessionista’s unite!******

12. Groene Meisjes,
    Teveel kleding in de kast die ik nog steeds makkelijk pas, waarvan ik het vermoeden heb er te oud voor geworden te zijn. Maar ze zijn zo leuk dat ik er ook geen afscheid van kan nemen!
    Ik ben handig en creatief, maar dat is juist ook weer zo jaren 70.
    Hoe leer ik ze te gebruiken zonder een bejaarde hippie te zijn of als “van achter lyceum van voren museum” te worden betiteld??

13. Wat een geweldig boek!
    Het lijkt me auper om op zo’n manier na 3 kinderen en de nodige Miss Etam positiekleding ;) weer mijn eigen stijl (terug) te vinden!

14. Wat ziet dit boek er leuk uit! Ik zou het graag willen winnen omdat ik flink ben afgevallen en mijn lichaam niet meer snap ;-) Ik zou zo graag wat creativer, kleurrijker gekleed gaan, maar blijf vastzitten aan een stom lichaamsbeeld in mijn hoofd waardoor ik dat niet durf!

15. Als fulltime lurker kan ik het niet laten nu toch wel eens te reageren.
    Waarom ik dit boek graag zou willen winnen?
    Ten eerste omdat ik de vormgeving echt helemaal te gek vind.
    Daarnaast heb ik een lichtelijk gat in mijn hand qua het shoppen van kleding (al probeer ik dat heel hard te minderen) en ik heb er problemen mee om met mijn persoonlijke stijl toch goed zakelijke gekleed voor de dag te komen en dat wil ik graag leren.

16. Ik wil dit boek heel graag winnen omdat ik met mijn kleedgeld toch leuke kleren kan kopen (en het liefst natuurlijk duurzaam). Ook wil ik beter leren combineren met de kleren die ik al heb.
    Ik hoop dat ik win!
    x Eline

17. Ha! Ik had dit boek al doorbladerd in de winkel. Ik moet telkens hard nadenken over welke stijl me bevalt en welke kleren ik het best kan dragen. Bij het doorbladeren van dit boek dacht ik: aaaaaah, dat zou me helpen om mijn stijl een beetje op papier te zetten en nog meer dingen te ontdekken over mode en mezelf. Ik ben maar een beginner, dus eigenlijk zou het me echt helpen om de basis bij mezelf te ontdekken, denk ik.

Op een heel leuke manier! Anders waag ik me er niet aan. :-)

18. Ik wil leren niet altijd in de verleiding gebracht te worden door wat op het eerste oog leuke goedkope aanbiedingen/kleren zijn, maar vervolgens thuis denken: ‘WAAROM?’; en dan het nooit aandoen! M.a.w. wil ik leren liever iets minder kleren te kopen en dat deze mooi en van goede kwaliteit zijn, i.p.v. veel en goedkope kleren. En daarnaast, mode is mijn ding en daar kun je nooit genoeg over weten/leren! xo

19. Hoi Groene Meiden! Leuke winactie! Ik zag het voorbij komen en scande in mijn gedachten even mijn kledingkast. Na een aantal keer dragen van een kledingstuk ben ik er altijd snel op uitgekeken en denk ik dat het niet leuk genoeg meer is of weet ik maar 1 manier om het kledingstuk te combineren. Ik heb ook vaak wel een leuk t-shirt, maar geen vest erbij of anders om. Ik zou hierbij wel wat hulp kunnen gebruiken. Liefs, Laura.

20. Ik zou graag creatiever en duurzamer om willen gaan met mijn kledingkast. Mijn bestaande garderobe in een nieuw ‘jasje’ steken om verspilling tegen te gaan. Ik zie een nieuw project aankomen: ‘Damn Cloths Waste’. Starting now! Het boek zou me goed kunnen helpen!

21. Wat een leuk boek! Ik zou het graag willen winnen, omdat ik afgelopen weekend een kledingruil party georganiseerd had, maar…. er kwamen alleen maar 60-plussers op af! Omdat ik het heel graag nog een keer wil organiseren, zijn tips over hoe ik er een hip feestje voor jonge mensen van maak meer dan welkom!

(En m’n eigen stijl kan ook wel wat hulp gebruiken, ik word namelijk vaak zo’n 8 jaar jonger geschat (lees: 17 in plaats van 25) en ik zou graag willen leren hoe ik mijn kledingstijl aan kan passen zodat mensen in ieder geval niet meer denken dat ik op de middelbare school zit. Dat is namelijk behoorlijk vervelend; vooral omdat ik deze week afstudeer als drs. en straks dus een “echte baan” moet gaan zoeken.)

22. Wat ik zou willen leren, is hoe ik mijn saaie stijl een boost kan geven. Met mijn kleine budget kan ik niet veel kopen en het kost mij veel moeite om iets leuks uit te zoeken elke ochtend, waardoor ik al snel in mijn saaie, grijze look val. Dit kan natuurlijk anders en veel beter! Tips zijn daarom zeer welkom, en dit boek zou mij heel goed kunnen helpen. xx

23. I love it! Ik zou zo graag willen leren hoe ik wat oudere maar nog steeds mooie kledingstukken een nieuw leven kan inblazen! DIY, customisen, knippen en omzomen. Ik wil wel, maar ik kan het (nog) niet! :)

24. ik eet bewust ik reis bewust ik koop ONBEWUST!! Ik heb best een eigen stijl maat laat me toch weer ieder seizoen verleiden tot het kopen van “trend items” waar ik negen van de tien keer ongelukkig word! Lief dagboek, help mij hoe ik mijn mooie originele stukken kan combineren en er toch hip uitzie, waardoor ik minder consumeer en een nog groener meisje kan worden!!

(ik ben niet in het bezit van een twitter of facebook account)

25. Alweer zo’n leuk boek!! Ook voor deze doe ik graag mee! Ik zou adhv het boek heel graag ontdekken wat mijn eigen stijl is, hier heb ik soms toch wel wat problemen mee. Soms zie ik iets heel leuk en dan twijfel ik of het wel bij me past.. Misschien zou dit boek me daarbij kunnen helpen!

26. Hele toffe actie! Ik zou wel willen leren hoe ik meer kan combineren, ik heb vaak de neiging nieuwe items te kopen terwijl ik vast iets in mijn kast heb liggen wat ik ook prima kan gebruiken maar waarvan ik het niet weet..

Lijkt me een erg fijn boek om te hebben :)

27. Lijkt me een heel leuk en handig boek!

Ik ben een half jaar geleden gaan werken en ik merk dat mijn kunstacademie kleding niet meer zo past bij mijn grote mensenbaan (understatement of the year ;) )

Ik ben steeds meer aan het lezen maar ik ben meer van het doen. Dus dit boek zou ik wel willen hebben!

En wat een leuke illustraties! (10 pluspunten!)

28. Erg leuke actie!

Ik zou graag dit boek willen winnen, omdat ik geen geld heb om steeds nieuwe kleren te kopen. De kleren in mijn kast zijn veelal oud, te jong ogend of passen niet meer.

Ik wil het boek gebruiken voor tips hoe ik deze kleren toch kan combineren of hoe ik ze kan omtoveren in iets nieuws. Plus het zou fijn zijn als ik goed weet welke stijl bij me past en dat ik dan ook gericht kan winkelen als ik echt iets nodig heb.

29. Ahh, dit klinkt erg leuk! Ik zou heel graag meedoen aan de winactie. Ik zou ook wel een beetje hulp kunnen gebruiken met mijn persoonlijke stijl vinden en ook kunnen uitdragen, ik zou het echt superleuk vinden als het me beter zou lukken om mijn persoonlijkheid meer uit te dragen met mijn kleding. Ik kies nu te vaak voor de ‘veilige optie’ en vind dat daar wel wat verandering in mag komen! :)

30. Ohhh super leuk!! Waarom ik dat boek zou willen: Omdat ik wel eens wat anders zou willen dragen dan een skinny – los shirtje – blazer. Zo heb ik wel eens mijn stijl een nieuw leven in geprobeerd te blazen door te leren naaien, maar dat viel een beetje tegen toen ik erachter kwam dat blazers géén beginners stukken zijn om te maken, hehe.

31. Dit boek komt als geroepen! Ik zit namelijk al een aantal maanden in een strijd; ik weet niet welke kledingstijl ik op wil gaan. De vrouwelijke kant of de stoere kant. Ook wil ik mooiere en goede basis items kopen. En het lijkt me ook tof om zelf kleding te maken of te DIY-en, iets waar ik niet veel geduld voor heb helaas…

Succes iedereen :)

32. Leeeuk! Waarom ik wil winnen? Mijn oma is net overleden en heb haar naaimachine geërfd. Ik moet nog helemaal beginnen om het te leren (oma kan het me helaas niet meer leren) en zo’n boek lijkt me inspiratie! Volgende zomer wil ik in een zelfgemaakte rok. punt. Ook hoop ik mijn tweedehands kleding (ik koop boven en onderkleding allemaal tweedehands) een derdehands nieuw leven in te blazen! Geweldig!

33. Wat ik zou willen leren? Ik zou meer overzicht willen hebben over wat ik (nodig) heb, leuke DIY items maken en goede tips voor hoe mijn kleding te combineren en hoe je leuke tweedehandsjes kan scoren.

34. heel mooi boek! Ook leuke illustraties in verwerkt. Ik zou graag tips willen lezen over welke kleding je het beste kunt dragen als je een smalle taille hebt maar grote borsten naar voren puilen. Ik vind het echt lastig om mooie kleding te kopen die mooi mijn vormen accentueren. Ik draag eigenlijk al jaren wijde kleding omdat ik me niet prettig voel als alles zo strak zit en alleen de ’tweeling’ zijn entree maakt. Zowel mannen en vrouwen kunnen dan blijkbaar geen goed gesprek meer met je voeren omdat ze alleen maar omlaag kijken. Ook zou ik graag de DIY willen leren!

35. Ik zou graag willen leren welke kledij me het meest flatteert, en welke kleuren me goed staan. Ik draag vrij veel zwarte, wijde kledingstukken omdat ik niet goed weet wat er me anders zou staan. Ik zou ook graag te weten komen welke accessoires een outfit opvrolijken en hoe ik alles leuk kan combineren. Ik ben al jaren aan het proberen afvallen, zonder succes,dus het zou super zijn als ik op zijn minst zelfzeker genoeg zou kunnen worden om leuke -en de juiste!- kledij te dragen. Het zou echt enorm veel voor me betekenen!

36. Wat een super leuk boek, ik doe graag mee! Ik denk dat ik heel veel zal hebben aan de DIY’s en ik een beter overzicht krijg van wat ik uitgeef en hoe ik bepaalde items kan combineren. Jup, dat lijkt me prettig! :D

37. Ik zou vooral de basics van DIY fashion / naaien willen leren. Zelf kledij maken en pimpen interesseert me al een tijdje. Ik heb me dan ook geïnformeerd om naailes te volgen, maar helaas moet je bij de naaicursussen hier in de buurt je eigen naaimachine kopen en helaas heb ik daar nu even het budget niet voor. Daarom lijkt het me leuk om te leren hoe ik zelf met naald en draad aan de slag kan :)

38. Ik wil graag mijn eigen style ontdekken. Ik heb van alle stylen wel iets in mijn kast en soms probeer ik ook verschillende stylen te combineren, maar dan wordt mijn look heel rommelig! Dus ik hoop dat dit boek mij kan helpen :)

Groetjes!

39. Ik zou dit boekje willen winnen, om aan een van mijn lieve vriendinnetjes kado te doen. Wat zij hiervan kan leren? Hoe zij van de grote, overvolle chaos die haar kast is, een geordende ruimte te maken waaruit zij alles draagt, in plaats van een kleine 20%!

40. Opeens besef je dat je er elke dag leuk uit wil zien, maar hoe moet dat?

Ik zou het erg op prijs stellen als dit dagboek mij wil gidsen!

41. “Stoppen met shoppen” is wel wat voor mij. Ik ben o zo gevoelig voor zogenaamde koopjes. Terwijl er genoeg leuks in mijn kledingkast hangt. Verder zou ik graag wat creatiever met combinaties willen zijn. ’t Matcht bij mij altijd prima, maar wel op een saaie manier.

42. Ik zou graag willen leren omgaan met de kleding dat ik al heb in plaats van steeds meer te kopen! Lijkt me vooral goed voor de portomonnee :)

43. Lieve iedereen!

Wow, wat weer een toffe reacties op deze winactie! Dankjulliewel. De drie winnaars zijn gekozen. Sarah, Kayleigh en Hanneke, jullie hebben inmiddels een e-mail van ons ontvangen. Gefeliciteerd!