Evaluatie enquête De Groene Meisjes

fd25afb70d7e915d18cea36d623051aa

Lieve iedereen, 

Allereerst, alle bijna 300 mensen die onze enquête hebben ingevuld: heel erg bedankt voor al jullie nuttige feedback! Dit kattenplaatje is speciaal voor jullie. We hebben alle enquêtes, stuk voor stuk, doorgelezen. Vandaag delen we onze conclusies met jullie en vertellen we jullie welke actiepunten we hebben opgesteld. Ons doel is om De Groene Meisjes steeds beter te maken en jullie helpen ons daar heel goed bij.

De lezers 

We hadden het vermoeden al een beetje, maar het vermoeden is door de enquête weer helemaal bevestigd: we hebben meer vrouwelijke dan mannelijke lezers. Misschien ook niet heel verrassend, aangezien we weten dat veel vrouwen tegenwoordig met voeding, gezondheid en duurzaamheid bezig zijn. We hebben (gelukkig!) ook mannelijke volgers hoor, maar heren, jullie zijn nog in de minderheid. Roep al je mannelijke vrienden bijeen: de Groene Meisjes hebben ook tips die voor Groene Jongens geschikt zijn!

De gemiddeld leeftijd van onze lezers is tussen de 20 en 30 jaar. Dat is grappig, want zo oud zijn we zelf ook! We vonden het overigens ontzettend leuk om te lezen dat we ook veel jongere, maar ook wat oudere lezers hebben. De Groene Meisjes is dus voor iedereen :)

De top 3 van favoriete rubrieken op De Groene Meisjes:

1. Recepten
2. Hotspots
3. Productreviews

Verbeterpunten 

We waren ontzettend blij met een aantal concrete en heldere verbeterpunten die jullie voor ons hebben bedacht. Nogmaals, we namen deze enquête af met als doel om de site te verbeteren. We nemen jullie feedback dus heel serieus. We zullen nu de meest voorkomende feedback op een rijtje zetten:

Meer low-budget recepten

Veel lezers gaven aan het prettig te vinden als er meer low-budget recepten op de Groene Meisjes zouden verschijnen. Soms hebben we recepten met ingrediënten die wat prijziger zijn, of alleen bij de biologische winkel te koop zijn. Omdat we begrijpen dat dit niet altijd voor iedereen haalbaar is – en begrijp ons goed, voor ons ook niet! – zou het interessant zijn om ‘supermarktproof’ recepten te schrijven. Natuurlijk, biologisch eten heeft onze voorkeur. Maar nogmaals: je bent niet altijd in de gelegenheid om alles biologisch te kunnen doen. Uiteindelijk gaat het ons allemaal om het vegan eten: minder dierenleed is ons doel. Veganistisch eten kan prima met producten uit de supermarkt! Dus ja, we blijven fan van de biowinkel, maar: een groot gedeelte van onze boodschappen komt uit de reguliere supermarkt, toko of van de markt.
We zijn meteen aan de slag gegaan met het bedenken en schrijven van low-budget recepten, dus er komt van alles aan! Het eerste recept is vanmorgen online gekomen.

Meer hotspots buiten Amsterdam

Ook een veel gehoorde reactie is dat we voornamelijk hotspots in Amsterdam bezoeken. Oké, we hebben een aantal hotspots in bijvoorbeeld Utrecht, Rotterdam en Antwerpen, maar inderdaad, het grootste gedeelte is in Amsterdam. Dit heeft een reden. Het kost namelijk geld en tijd om hotspots te bezoeken. We krijgen regelmatig tips van jullie waar we ontzettend blij mee zijn, zoals laatst: een restaurant in Enschede en een restaurant in Groningen. Te gek! Alleen: een tripje van Amsterdam naar Enschede kost ons een halve dag, flink wat reiskosten én dan willen we daar natuurlijk ook nog graag iets eten. Kortom, we zouden het ongelooflijk leuk vinden om hotspots in het hele land te bezoeken, maar op dit moment ontbreekt het ons aan tijd en budget om dit te kunnen doen. We hopen dat jullie dit begrijpen. Wel hopen we om in de nabije toekomst hier verandering in aan te kunnen brengen, maar hier komen we straks nog even op terug.

Meer inhoudelijke artikelen over duurzaamheid 

Sommige lezers gaven aan dat ze wat inhoudelijke artikelen over de groene lifestyle, of duurzaamheid in het algemeen, missen op De Groene Meisjes. Dat kunnen we ons wel voorstellen! Het lijkt ons zelf ook heel erg leuk om meer op onderzoek uit te gaan naar allerlei groene onderwerpen. Inmiddels hebben we een hele lijst opgesteld met onderwerpen die we willen gaan behandelen. We denken aan interviews met instellingen en organisaties, reportages over merken en inhoudelijke achtergrondartikelen over actualiteiten die met duurzaamheid te maken hebben. We vinden het heel erg goed dat jullie dit hebben aangegeven, want het heeft ons weer veel nieuwe inspiratie gegeven. Bedankt!

Commercieel versus niet-commercieel 

Tot slot willen we jullie op de hoogte brengen van een nieuwe ontwikkeling rondom de Groene Meisjes. Zoals we aangaven bij het punt ‘Hotspots buiten Amsterdam,’ zouden we ontzettend graag meer tijd in de site willen steken. We willen de Groene Meisjes heel serieus nemen en laten uitgroeien tot een groot inspiratieplatform voor alles wat met de groene lifestyle te maken heeft. Echter, dit kost tijd en geld. Een blog onderhouden kost natuurlijk altijd geld. Er zijn producten om te reviewen (die krijgen we niet altijd gratis opgestuurd,) we hebben recepten te koken en hotspots te bezoeken. Als we meer tijd in de Groene Meisjes willen steken (inmiddels besteden we zo’n 30 uur per persoon per week aan het blog,) betekent dit dat we minder kunnen werken. Dit betekent weer dat de Groene Meisjes een beetje geld op moet gaan leveren, willen we onze vaste lasten kunnen blijven betalen én onze grootste passie voort kunnen zetten: voor jullie bloggen.

Om deze reden hebben we besloten om samen te werken met een mediabureau. Een mediabureau regelt advertenties en advertorials voor bloggers en social influencers. Wij zijn heel erg blij met deze samenwerking, want dit maakt het mogelijk om de komende tijd steeds meer tijd in de site te kunnen steken, zodat we kunnen groeien en beter kunnen worden. We hebben besloten om de rest van onze artikelen voortaan zo niet-commercieel mogelijk te houden, zodat de site goed in evenwicht blijft. Overigens, ook nog een goed puntje om te vermelden is dat we, wanneer we producten gesponsord krijgen, verplicht zijn te vermelden dat we producten hebben gekregen. Wanneer dit er niet bij staat, kan je er dus vanuit gaan dat we de producten zelf hebben gekocht.

We willen nogmaals iedereen heel erg bedanken voor het geven van de feedback. Zoals je hopelijk kan zien, zijn we enthousiast om er direct mee aan de slag te gaan. We hopen dat jullie ook enthousiast worden van onze nieuwe plannen en dat jullie met veel plezier de nieuwe artikelen gaan lezen! 

Veel liefs, 

De Groene Meisjes.

bron beeld

Deel deze post op: [pinit]

Geschreven door: Merel

33 gedachten over “Evaluatie enquête De Groene Meisjes

  1. De reclame neemt nu wel een te grote plek in op de site nog, zijn kleinere blokken een idee? En de categorieën boven het blok reclame zou voor mij een stuk duidelijker zijn! Succes!

    1. Hi Mielle, we hebben helaas geen inspraak op de grootte van de reclameblokken. Deze staan vast volgens een vast format. De categorieën staan tegenwoordig in de rechtersidebar, allemaal bij elkaar. Leek ons wel zo overzichtelijk! :)

  2. Voor de hot-spots buiten Amsterdam kan je misschien lezers in kunnen schakelen? Dat mensen een stukje in kunnen sturen over hun favo hotspot en dat jullie er dan een verzamel-artikel van maken? Zo kun je mensen toch een beetje tegemoet komen misschien..

    1. Hi Kirsten, dat is op zich een goed idee, maar we vertellen toch liever zelf wat we van de hotspots vinden. Het zijn immers de hotspots die de Groene Meisjes leuk vinden, daar komt heel veel van onze persoonlijk visie bij kijken. Daarbij komt dat we natuurlijk altijd foto’s maken, soms de eigenaar van een restaurant interviewen, enz. Voor tips voor adressen kan je ons op Facebook in de gaten houden. Daar stellen we regelmatig de vraag of mensen nog adressen weten en dan komen er hele lijsten met namen van leuke tentjes, restaurants en winkels door het hele land :)

      1. Ik snap zeker dat jullie de hotspots zelf willen bezoeken. Ben het er ook mee eens dat jullie dat ook moeten blijven doen. Maar misschien is het wel handig dat iedereen als hij/zij iets weet dat in kan sturen. En dat jullie als jullie een hele lijst aan hotspots van bijvoorbeeld Arnhem (in mijn omgeving) of Groningen hebben, dat je dan een volle dag naar die plaats gaat en van alles uitprobeert, eettentjes (een voor ontbijt, een voor lunch, een voor avondeten), heel veel winkeltjes bezoeken en alles wat er te doen is. Dan is het op die ene dag wel een behoorlijke uitgave en een hele reis, maar je bent ook binnen 1 dag (wie weet twee, als je er nog een leuke hotelovernachting aan vastplakt) klaar. En dan hoeft dat niet allemaal in 1 artikel te komen. Het is juist wel leuk als dat in meerdere verschillende artikelen staat, en dan een goede uitgebreide beschrijving zoals jullie niet doen, daar heb ik altijd meer aan dan een oppervlakkige beschrijving van de winkel wat op sommige sites staat, en ook vooral met veel foto’s. Dan heb je binnen 1 dag misschien weer 10 artikelen om te maken.

  3. Leuk dat jullie de enquête-evaluatie met ons delen! Ik snap nu ook waarom de reclame bovenaan zo prominent aanwezig is. Ja, da’s dan weer een gevolg van een mediabureau! Maar ja, die moeten ook eten, toch ? Ga vooral door zoals jullie bezig waren en zijn, succes dames !!!

    1. Dank voor je leuke reactie Maja! Waarderen we. Ja, de mediabureaus moeten eten… en wij moeten onze huur betalen ;) Hoort er allemaal bij!

  4. Installeer een ad-blocker als je de reclame irritant vindt ;-). Nergens meer last van, ook niet op youtube of facebook. Heerlijk. En tof dat jullie de resultaten delen. Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie in je blog en de ontwikkelingen eromheen staan.

    1. Zo’n ad blocker is leuk voor jezelf, maar voor de meisjes natuurlijk niet. Een ad blocker levert minder inkomsten op voor hen met als gevolg minder toffe reviews, hotspots en dergelijke.

  5. Ik vind het heel positief dat jullie met een mediabedrijf in de hand zijn gegaan. Veel mensen kijken hier een beetje negatief tegenaan, maar door de extra inkomsten zijn er juist extra veel mogelijkheden. Ik ben benieuwd!

    1. Thanks! Zo kan je het inderdaad ook bekijken. Daarbij komt dat we het positief vinden dat een site als de Groene Meisjes, die toch wel een beetje anders is dan bijvoorbeeld beautyblogs of foodblogs, wordt opgemerkt door een mediaburau en deze kans krijgt. Uiteindelijk gaat het er allemaal om zoveel mogelijk mensen inspireren om groener in het leven te staan! Wij hopen daar op deze manier aan bij te dragen :)

  6. Wat goed dat jullie meteen zo positief met de feedback aan de slag zijn gegaan! Ik ben erg blij met de komst van de low-budget recepten, kijk er naar uit!

  7. Ik had de enquête ook ingevuld, ik ben een vrouw tussen de 20 en 30 jaar uit Amsterdam dus ik val precies in jullie grootste lezersgroep, haha. Ik denk echter niet dat het typisch vrouwen zijn die met duurzaamheid bezig zijn, maar dat jullie meer vrouwen krijgen omdat sommige onderwerpen vrouwen meer aanspreken, ook omdat jullie vrouwen zijn. Ik denk hierbij aan de kattenfoto’s en het enkele artikel over maandverband. Dit bedoel ik overigens als constatering en niet als beschuldiging. Ik vind zo’n beetje al jullie artikelen leuk om te lezen dus voor mij hoeft verandering niet. De stap om samen te werken met een mediabureau vind ik heel logisch. Waarom zouden duurzaamheid en commercie niet samen kunnen gaan? Je ziet het aan bijv. de Triodosbank. Dit is een commerciële bank die ook duurzaam is. Ik denk dat veel ‘groene mensen’ commercie en kapitalisme als vieze woorden zien, maar dat zijn ze lang niet altijd. Ik hoop dat jullie een prettige samenwerking met het mediabureau hebben!

    1. Je denkt er precies hetzelfde over als wij, Maaike :) Thanks!

  8. Toch ook nog iets: jamie is mij te onzichtbaar. Merel schrijft geweldig, jij bent de motor heb ik het idee.., maar het is ‘de groene meisjes’.. Dat stuk blijft me wat wazig. Ik hoop dat jullie deze feedback ook kunnen begrijpen.. Ik zie weinig komen van Jamie: wat is haar rol?

    1. Hi Bianca,

      Dank voor je compliment over mijn (Merel’s) schrijven. Het klopt, ik schrijf de artikelen. Dat is wat ik heel erg graag doe. Wat Jamie’s rol is? Het zijn er heel veel :) Achter de artikelen zit nog veel meer dan wat de lezers kunnen zien: emails, meerdere social media kanalen, een heleboel administratie, het bedenken van artikelen, het bedenken van recepten, enzovoorts. Omdat we niet alles samen kunnen doen, omdat we daar gewoonweg geen tijd voor hebben, splitsen we bepaalde taken op. Omdat ik heel erg van schrijven houd, is mijn aandeel wat zichtbaarder dan dat van Jamie. Echter, haar aandeel is er (natuurlijk) wel degelijk!
      Zo heeft Jamie bijvoorbeeld de hele nieuwe lay-out gebouwd en onderhoudt zij het technische gedeelte van de site.
      Ik hoop dat je dit kan begrijpen. Overigens zullen we wel proberen wat vaker Instagram posts te plaatsen, waar ook Jamie’s foto’s in verwerkt zijn. Wanneer ik in de ‘we’ vorm spreek, kan je er vanuit gaan dat we samen ergens naartoe zijn geweest of samen iets bedacht hebben.
      Ik hoop dat het zo duidelijk is :)

      1. Dank voor je reactie en ja: nu is het duidelijk! Ik snap het en hoop ook dat jullie het even van mijn kant begrepen. Top en ga zo gewoon door!

  9. Hoi groene meisjes,
    Ik vind jullie nieuwe site erg mooi…, maar ik mis de linkjes naar het vorige of nieuwere bericht. Het zou fijn zijn als die er weer komen. Verder zou ik zeggen : ga vooral zo door!

  10. Super! Ik kijk alvast heel erg uit naar de duurzaamheidsartikelen want die miste ik wel een beetje… En de low-budget recepten lijken me top! Ik ben benieuwd :D

  11. Ik kijk ook uit naar de low budget recepten, veel van de producten die jullie gebruiken zijn hier soms erg moeilijk verkrijgbaar helaas. Misschien maakt dat ook de drempel lager voor meer mensen om vaker vega/vegan te koken!

  12. Wat leuk dat het nog professioneler aangepakt wordt. Ik vond persoonlijk het ook altijd erg leuk om bij iemand binnen te kijken. Dat werkte heel inspirerend. Ben zelf ook blij dat jullie altijd zo positief schrijven, dat maakt het een plezier om jullie blog te lezen en te volgen.

  13. Top dat jullie op deze manier jullie site zo kunnen verbeteren :) Ik neem af en toe eens een kijkje omdat ik heel druk ben en dan alleen beautylab check, maar via Serena ken ik jullie wel! Ik ga het goed in de gaten houden hier. Ik ben geen vegetarier of veganist maar eet heel bewust wel maar 2-3 x per week dieren. Mijn ouders ook en zij eten slechts biologisch (ik ben te armzalig). Ik zal het zo eens terugzoeken maar hebben jullie wel eens waste-free weken gehouden? Een vriendinnetje van me is eens een maand lang braaf met de tas naar de markt gegaan en met een pot naar de slager! Ze mocht van zichzelf maar 1 heel klein zakje met afval maken.

  14. Wat leuk dat jullie de resultaten delen!
    heel begrijpelijk om met een mediaBureau te gaan werken!
    hopelijk vinden jullie zo een fijne balans;) low budget recepten zijn zeer welkom!

  15. Tof dat jullie zo je best doen om iets moois (en lezergerichts) te maken van de site. Ik heb de enquete niet ingevuld maar ik ben het helemaal eens met het punt om meer ‘diepe’ artikelen op de site te plaatsen.

    Eén dingetje nog: de banner + daaronder de reclame neemt in Mozilla Firefox heel veel ruimte in. Alle ruimte eigenlijk. Ik zou jullie eigen titel wat kleiner doen, zodat je meteen kunt beginnen met lezen. Nu moet ik eerst scrollen, da’s toch jammer en minder leuk

  16. Ik vond die eetdagboekjes altijd zo leuk om te lezen, vooral van mensen die volgens een bepaalde manier eten..

    1. Vonden wij ook leuk, maar werd op een gegeven moment helaas heel lastig realiseren. Kostte een heleboel heen en weer mailen en soms kregen we foto’s opgestuurd die we liever niet op de site wilden plaatsen. Lastig dus!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *