TIP VAN DE GROENE MEISJES: WORK IT OUT!

Vegan brownies, muffins en bananenbrood. Alles leuk en aardig, maar how about your shape?

De laatste tijd proberen wij ons meer bezig te houden met bewegen en sporten. Sinds we geen auto meer hebben, gaan we automatisch meer fietsen en wandelen. Eerder reden we nog wel eens naar een grote supermarkt en laadden we de auto vol, zodat we genoeg hadden voor een week. Nu halen we alles op de fiets, of lopend. Zoals de rest van Amsterdam, moeten we erbij zeggen. Sjouwen met boodschappen kan een flinke work-out zijn!

Om te sporten hoef je niet altijd de deur uit. Met een matje in de woonkamer en een filmpje op internet kom je vaak al een heel eind. Groen meisje Jamie geeft je vandaag een aantal leuke YouTube-tips:

Tone it Up; twee blije meiden die fitness filmpjes plaatsen op hun blog. Zo simpel is het kennelijk. Karena en Katrina laten je, door middel van jaloersmakende filmpjes op het strand, zien hoe je je lichaam in shape houdt. Ook bloggen en vloggen ze over voeding en lifestyle. De Groene Meisjes zijn fan!

Jamie’s favoriete Tone it up workout:

We gaan een trapje hoger. Deze pittige dame met sterk Oostblok-accent kan er wat van. Haar trainingen duren ongeveer een halfuur en als je denkt dat dat niet veel voorstelt, willen we je na 1 training nog wel eens horen. Zweten zal je!

Een voorbeeld van een heftige ZWOW-training (eerst werd dit ZWOD genoemd, nu ZWOW) vind je hier:

http://www.youtube.com/watch?v=69ol43VYgr8

Heb je weinig tijd, maar wil je wel wat simpele oefeningen doen of lekker tot rust komen?
Check dan dit yoga-quickie filmpje!

Ben je geen type om met een matje en Youtube aan de slag te gaan en heb je ook geen tijd om de sportschool te bezoeken? Dan kan je je beweging natuurlijk ook halen uit ‘eenvoudige’ dingen als fietsen, wandelen en skaten. Start je dag eens supervroeg met een rondje park; genieten van de rust en de tijd voor jezelf. Ook kan je je in de zomermaanden natuurlijk uitleven met hoelahoepen, volleyballen op het strand en touwtje springen op straat. Get in touch with the inner child ;)

Nog wat tips van De Groene Meisjes:

* Investeer wat geld in goede, comfortabele sportkleding en schoenen. Met name wanneer je gaat hardlopen zijn goede schoenen van groot belang. Ook voor lichtere (thuis-)sporten is prettig zittende kleding heel belangrijk. Denk aan een lekkere soepele sportbroek en ademende truitjes.

* Als aanvulling op je sportkleding; een yogamat is een ideaal attribuut. Omdat deze matjes anti-slip zijn, zijn ze ook heel geschikt voor fitnessoefeningen. Verder kan je denken aan gewichtjes en een hartslagmeter.

* Train in de ochtend! Naast dat het een goed begin van je dag is, wordt sporten een routine als je er ’s ochtends vroeg mee begint.

* Doe vooral iets wat je leuk vindt om te doen! Natuurlijk, soms vind je iets minder leuk en ga je het vaak leuker vinden na een tijdje, door het gewoon te DOEN…maar sporten werkt niet echt met weerstand.

* Vind de balans tussen gezond eten en bewegen. Drink bijvoorbeeld na je morning workout een groene smoothie, aangevuld met hennepzaad. Deze zaadjes leveren wat extra eiwitten, die ervoor zorgen dat je je de hele dag energieker zult voelen!

* Probeer te genieten van bewegen. Als je niet van sporten houdt, probeer het dan in elk geval als tijd voor jezelf te zien. Of bedenk: ik kom veel meer buiten in de zon, dus ik word sneller bruin! En doe het met een glimlach. Zing met je muziek mee op de fiets naar je werk, lach tijdens het hardlopen naar voorbijgangers, fantaseer jezelf op een zonnig strand van een ver land tijdens die fitness-oefeningen. Je zult merken dat alles makkelijker gaat!

Bron: Pinterest.

WORK IT OUT!
Wat is jouw favoriete manier om die heerlijke vegan brownies eraf te trainen?

Deel deze post op: [pinit]

Geschreven door: Merel

9 gedachten over “TIP VAN DE GROENE MEISJES: WORK IT OUT!

  1. Hatha-yoga; diploma a.s. zondag in the pocket :-) en wandelen, fietsen, boodschappen doen, huishouden, tuinieren.

  2. Hardlopen en pilates! Maar elke dag met de hond lopen en met een 1-jarige dreumes rondsjouwen (of erachter aan rennen) is ook een goede work-out :-)

  3. Zuzanna rulez, maar vind haar workouts nog te zwaar. Misschien in de toekomst!
    Nu salsa, samba, zumba, steps, touwtje springen, elke dag squats voor de mooie billen, krachttraining en stretching!

    Hartslagmeter moet ik inderdaad nog kopen! Goede tip voor de afvallers!

  4. Ik heb zojuist besloten om op hoelahoep-les te gaan, gewoon leuk en stiekem ook een work-out!

  5. Groepslessen zoals Pilates, Body Balance, Zumba & Body Shape vind ik erg leuk! Verder wandel ik regelmatig (15 km dan meestal, met een gezellige groep mensen) en ga ik bij mooi weer zoals afgelopen week graag fietsen.

  6. Wow, wat een sportievelingen hebben wij hier in ons midden! Goed zeg! Respect voor iedereen :) en dank voor de inspiratie!

  7. Aargh ik moet ook echt weer conditie opbouwen! Ik sport al 5 jaar niet… zo slecht! Ik heb laatst met Larissa wat sportschoenen gehaald, een jasje en KNIEBESCHERMERS want we zijn van plan te rolschaatsen! Ik zit verder ook niet op fitness of iets dergelijks… zou eigenlijk wel weer lid van iets moeten worden! ps I LOVE tone-it-up, die filmpjes en het eten! ze inspireren me gezond te zijn haha!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *