Healthy Journal #4

IMG_5560

Goodmorning all you healthy people out there! Vorige week stelde ik een paar doelen voor mezelf, maar helaas ben ik niet aan alles toegekomen. Het was een insane drukke week op schoolgebied en daardoor heb ik bijvoorbeeld maar 1 keer kunnen hardlopen. Een tweede keer lukte gewoon niet. Ook had ik me voorgenomen om mijn lunches en snacks van tevoren klaar te maken, maar helaas…Ik heb wel iedere dag 2 liter water gedronken! En hoewel ik een paar heel gezonde maaltijden heb gegeten, heb ik ook veel gesnackt. Als ik de hele dag achter de computer zit, vanwege schoolwerk, dan vind ik gewoon dat daar koekjes en chocolade bij moeten.

Wat was het lekkerste dat ik deze week heb gegeten? Een halve watermeloen als ontbijt, love it. Pure chocolade met geroosterde amandelen die ik heb meegenomen uit Drenthe vorig weekend en een salade met portobello en avocado.

IMG_5553

Zoals jullie misschien wel weten werkt Instagram erg inspirerend voor mij. Ik post zelf graag foto’s, maar het kijken naar inspirerende foto’s van anderen werkt echt motiverend voor mij. Ik heb vandaag drie tips. Als je ook een beetje inspiratie voor gezond eten en bewegen nodig hebt moet je deze accounts ook gaan volgen!

IMG_5567

Ieke is een vriendinnetje van vroeger. Ze is ook veel bezig met gezondheid en sport, erg leuk om haar nu via Instagram te volgen!

IMG_5568

CleanBodyFreshStart: superhealthy foto’s. Ik krijg gewoon spontaan zin om VEEL fruit te eten!  

IMG_5569

Laura Rixon is een superlenige rawfoodie die regelmatig leuke mini sport challenges deelt. Heel motiverend!

In het kader van “nieuwe ronde, nieuwe kansen,” mijn doelen voor de komende week op een rijtje:

– 2 keer hardlopen
– 2 keer krachttraining
– meer fruit eten (bijvoorbeeld alleen maar fruit als ontbijt of lunch)
– porties eten van tevoren klaar maken. Bijvoorbeeld 1 grote pan quinoa koken en delen invriezen. Lekker makkelijk voor als ik weinig tijd heb om te koken!

Het wordt weer een erg drukke schoolweek, dus dit is wel het hoogst haalbare. Ik ga ervoor! Jij ook?

Deel deze post op:

Geschreven door: Merel

11 gedachten over “Healthy Journal #4

  1. Super leuk zo’n ‘healthy jounal’, telkens als ik het lees denk ik terug aan hoe mijn week was. Ik denk dat ik vandaag eens vooruit ga denken, wat wil ik bereiken. Afgelopen week was bij mij niet zo super healthy, en merk het echt ontzettend aan mijn energie, ik kan zo weer overdag in slaap vallen en een paar uur lekker slapen en dat is telkens nadat ik heb zitten snoepen. Dus niet meer doen!

    Voor het sporten moet ik misschien mn doelen wat kleiner houden. Ik wil zoveel trainen en daardoor raak ik het overzicht kwijt. Ik denk dat ik een weekschema ga maken. bv dinsdag armen, woensdag buik, zaterdag benen, zondag backbends, en dan yogaseries erbij bedenken die ik dan doe zodat mijn lichaam wat regelmatiger dezelfde series ondergaat. Nu doe ik gewoon waar ik zin in heb, maar daardoor krijg ik dus niet echt een herhaling (dus vooruitgang gaat minder snel). Ik ga het eens goed uitwerken :D

    Thanks voor je motivatie enzo!
    Trouwens ik heb nog een vraagje, ik zie tussen alle reacties, vaak reacties met n foto van degene die de reactie achterlaat. Hoe krijg ik zo’n foto van mezelf?

    1. Een schema is zeker handig. Ik ben niet zo’n held met schema’s en planningen maar van te voren opschrijven wat je aankomende week wilt doen is erg fijn. Als je je doelen en trainingen haalt ben je extra blij! :)

  2. Fijn om te lezen zo’n diary! Ik heb het sporten en gezonde eten een beetje laten versloffen, met als gevolg dat ik dat direct voel en me meteen 10 kilo zwaarder voel. Dus tijd om weer mijn goede gewoontes op te pakken ;) En voor de motivatie zijn dit soort posts erg fijn, dankjewel!

  3. Hello,
    Een leuke tip om te ontbijten , geeft veel energie & een vol gevoel en je kan het de avond er voor maken. Overnight oats – superlekker en healthy, ik maak ze altijd met fruit en nootjes, soms maak ik ze met yoghurt/ kwark & soms ook met melk of soyamelk en dan een nachtje laten staan, heerlijk !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *